L’IES Càrcer enceta un nou projecte: MÚSICA PER A LA IGUALTAT
En aquesta línia d'afavorir espais i temps d'encontre entre l'alumnat i el professorat implicat per tal que es produeixquen interaccions dialògiques, es va celebrar la GRAN ASSEMBLEA. on l''alumnat de 2n d'ESO i FPB2 va assistir a una reunió on s'exposà el PROJECTE i les activitats que es desenvoluparan al llarg del mateix. Totes aquestes activitats formen part de la primera fase de sensibilització, difusió i investigació del projecte.
L'alumnat de l’IES Càrcer s’ha proposat un nou repte: gravar un videoclip musical, amb lletra i música composada per elles i ells. L’objectiu de tot el projecte educatiu és fer palesa la desigualtat de gènere a la nostra societat en tots els àmbits, acadèmics, musicals, familiars...
Amb l’objectiu últim de gravar un videoclip musical que aglutine tot l’esforç que es pretén realitzar, s’ha començat a l’IES Càrcer el projecte: “Música per a la igualtat de gènere.” Com bé ens expliquen l'equip de professorat responsables del projecte d'innovació, es pretén donar visibilitat a totes les figures femenines que romanen amagades sense que ningú faça l’esforç d’enfocar-les.
Serà aquest un projecte que inclourà treballs de recerca i investigació, tallers de composició, de muntatge de so i vídeo, de rap, exposicions i xerrades. S’intentarà que les noves tecnologies, la música o les xarxes socials estiguen presents durant tot el treball per tal que motiven l’alumnat i així es puga dur a terme un aprenentatge complet en tots els sentits.
Eixa presència de les xarxes socials al projecte ja s’ha pogut experimentar. El passat 11 de novembre, l’escriptora i bloguera Fani Grande va estar a l’institut per parlar als alumnes sobre les possibilitats però sobretot dels perills de les xarxes socials. Conceptes com l’assetjament a través d’Internet (cyberbulling), l’exhibició de contingut sexual a la xarxa (sexting) o la suplantació d’identitats (grooming) foren explicats als alumnes i les alumnes de 2on de l’ESO, tercer i Formació Professional Bàsica. Ells i elles aprofitaren la xerrada per reflexionar sobre la seua relació amb Internet i amb les xarxes socials.
L’escriptora va explicar l’experiència de parlar amb els alumnes i les alumnes de l’IES Càrcer al seu conengut blog “El fémur de Eva”, amb l’entrada “47 sueños”. En ella, descriu les seues mirades i com aquestes reflectien la preocupació associada a un aparell i unes xarxes que creuen inofensives i de la seua propietat. La difusió del projecte a les xarxes és fonamental hui en dia: calia que tots conegueren els seus perills.
El proper divendres, 25 de novembre, el projecte continua amb el taller de rap per a 1r d'ESO i la taula redona protagonitzada per tres dones que formen part de l’actual món musical: Cleo Pathfinder, rapera; Vanessa Giner, del grup Carraixet i Patri Montava, bateria del grup Inèrcia. La discussió i el debat són elements fonamentals per a avançar en el coneixement.En aquesta línia d'afavorir espais i temps d'encontre entre l'alumnat i el professorat implicat per tal que es produeixquen interaccions dialògiques, es va celebrar la GRAN ASSEMBLEA. on l''alumnat de 2n d'ESO i FPB2 va assistir a una reunió on s'exposà el PROJECTE i les activitats que es desenvoluparan al llarg del mateix. Totes aquestes activitats formen part de la primera fase de sensibilització, difusió i investigació del projecte.